Thursday, December 30, 2010

PM Najib dan Pemain MU Rio Ferdinand ucap tahniah


PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kemenangan Malaysia dalam perlawanan akhir Piala Suzuki-AFF adalah sesuatu yang membanggakan.

“Ini adalah malam paling gemilang dalam bola sepak Malaysia. Pasukan muda memberikan kita kebanggaan dan kita mesti bina kejayaan ini untuk menggerakkan bola sepak maju ke depan pada tahap yang lebih tinggi.


“Ini bagi memastikan apa yang kita capai malam ini bukan satu yang sepintas lalu, tapi permulaan dalam sejarah bola sepak kita sebagai yang besar,” katanya dalam kenyataan kepada Bernama, malam tadi.

Beliau melahirkan harapan pencapaian pasukan bola sepak Malaysia akan menjadi inspirasi kepada belia negara.


Najib juga mengucapkan tahniah kepada jurulatih pasukan Malaysia, K Rajagobal, Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dan semua penyokong bola sepak negara.


Malaysia menewaskan Indonesia dengan agregat 4-2 pada perlawanan akhir kedua Piala Suzuki AFF yang berlangsung di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta Indonesia, malam tadi.

dan ini pula petikan kata-kat pemain hebat Manchester United Rio Ferdinand mengucapkan tahniah...cam xcaya lak...hehehe....apa2 MALAYSIA MEMANG HEBAT!!!!!!!!

“Saya pernah menentang skuad bawah 23 tahun Malaysia 18 bulan lalu, mereka sebuah pasukan yang bagus. Tahniah kepada Malaysia,” kata pemain itu di laman sosial twitter.com peribadinya.

No comments: