Monday, July 27, 2009

Program Mentor mentee at Muzium Negara


Semalam dalam sejarah aku menjadi mentor.huhuhu. Program amal yang dianjurkan oleh SKALI turut disertai oleh hampir kesemua housemate aku buat julung kali nya. Asalnya aktiviti ni adalah ajakan kak erin yang merupakan kawan abg aidi( org kuat program) yang mengajak kami semua untuk sertai. Daripada tiada aktiviti untuk dilakukan hujung minggu baik kami sertai aktiviti amal ni, dapat gak tambahan ilmu dan juga kenal adik -adik baru.

Program ni adalah semperna pameran darurat yang berlaku pada tahun 1948 hingga 1960. Walaupun aku bukan kalangan yang menyukai sejarah tetapi dengan adanya program seperti ini dapat refresh balik apa yang aku belajar masa sekolah dulu. Ia juga sesuai untuk budak-budak yang nak amik SPM, harap2 budak2 2 dapat pengetahuan tambahan apa yang mereka tengok.

Semalam juga lebih kurang kul 8 pagi kami berkumpul bertempat di Plaza Sentul(opis kitaorg) dan urussetia program menperkenalkan kami semua dengan mantee masing-masing. Kesemua kami 40 org, so setiap mentor kena jaga 1 orang mantee. Aku telah dikehendaki menjaga NUR HANIM BINTI ROSLAN pelajar form 5 seorang pelajar di Sekolah Bandar Baru Sentul. Aku panggil dia hanim jer, kepala mentee aku sama ngan aku, fazi kata gaya kami berdua sama jer ganazzzzzzz....tu la bagus dapat mantee yang satu kepala, xlah janggal sangat bila bersama. Dia pun kaki bergambar.hahahhahahha.

Selama sehari program satu muzium negara kami ronda, tp sleck r ada lagi yang tertinggal, ingat dah masuk semua,maybe xperasan kot ada lagi, xper la kalu ada masa nk g lagi(bile xtau la). Apa-apa pun kami semua seronok dapat saling kenal mengenali dengan adik-adik baru kami.


Aku sertakan beberapa gambar kenagan kami semasa seharian di Muzium Negara.




6 comments:

myLovepatzi said...

haha...ader gok nama sy dlm ni...tp mmg sepadan la adik n kakak...tp se jer hok x sama..yer x minat tomok...huhu

~amy liana8886~ said...

bestnyer kak win dpt adik..mcm kakwin pulok tu..ganas doh...bagus2...leh ganti adik faziey yg dh di kebas kak ajan..hehehe

Tengku Norazuwin Binti Che Ku Zangi said...

fazi--> hahhahha..tp ada satu lagi sama yer minat gok MU..hidup MU

Amy--> sama2 ganaz tp ada manja nya gok

pieya said...

kak awin gambo nagn askor 2 romantik r...hehehe...

Seteguh_Karang said...

kak wien, wah romantisnya kak wien ngan abg askar tu...nanti knl2 kan lah abg askar kat kiterr.iyeaa kak wien!heheeee..

Tengku Norazuwin Binti Che Ku Zangi said...

hahhaha...romantik ngan patung xbernyawa..klu yang bernyawa xbergambar la alamat nya...hahhahaha