Monday, August 3, 2009

Sambutan Makan buah untuk anak2 terengganu


Walaupun hari sabtu minggu lepas merupakan hari buruk untuk ibunegara Kuala Lumpur kerana berlakunya rusuhan antara orang yang menentang ISA dengan anggota keselamatan kita(BOMBA, FRU,POLIS dan sebagainya) tetapi alhamdullilah tiada nyawa yang terkorban dalam kejadian tersebut. Pada hari tersebut juga hampir lumpuh semua aktiviti di bandar tersebut terutama Jalan Masjid India, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Dataran merdeka. LRT turut lumpuh kerana bimbangkan keselamatan orang awam. Apa2 pun lain kali kita kena selalu beringat dengan apa yang terjadi semoga kejadian yang sama tidak berulang untuk ke 2 kalinya nya. Ingat la slogan PMbaru kita 1Malaysia. Perpaduan untuk semua.

Dalam keadaan bandaraya Kuala Lumpur lumpuh sekejap, di Bukit Jalil tetap meriah dengan sambutan anak-anak Terengganu sempena 1T3F(Kempen makan buah) khas untuk anak-anak terengganu yang merantau di Ibukota. Sambutan yang hebat daripada anak-anak terengganu mendapat perhatian MB Terengganu Datuk Ahmad Said dengan memperkenalkan Kempen tersebut sebagai acara tahunan bermula tahun ni. Kempen ini walaupun bermula lewat petang iaitu bermula pukul 6 ptg tetapi orang ramai tetap memberi sokongan padu, daripada hasil kajian yang dibuat MB menyatakan lebih 10,000 ribu org yang hadir. Ini bermakna anak-anak Terengganu yang ada di Ibukota bukan sedikit.

Tidak ketinggalan aku bersama 3 lagi kawan serumah turut sertai kempen tersebut(anak Jati Ganu la katakan) kami keluar rumah kul 6 sampai ke tapak kempen dalam pukul 7, aku bukan lah pengemar buah-buahan tetapi ingin melihat sambutan yang ada sekaligus ingin berkongsi kegembiraan sempena himpunan anak-anak Terengganu. Acara tersebut diserikan dengan hiburan dengan menampilkan semua anak Terengganu yang berbakat dalam bidang nyayian antaranya pelawak veteran Mat Over, penyanyi suara serak2 basah Saleem, Anis Suraya dan ramai lagi. Thanks aku ucapkan kepada kerajaan Terengganu terutama MB baru kita (Datuk Ahmad Said)yang prihatin terhadap rakyat. Semoga banyak lagi acara yang bakal dianjurkan untuk perpaduan kita semua.

Sempat juga kami merakamkan sedikit gambar untuk kenangan bersama.Cawwwww

12 comments:

myLovepatzi said...

skema ah ayat kak win...cm pemberita dlm berita 1.30 jer...kalu zmn budok2 ni,knfem dah bleh A1 spm ni...

Awien Heritage said...

mmg doh...zaman tua lning bru pandai wak ayat..zaman budak dulu2 atas tong sikmo klu bhasa melayu..

myLovepatzi said...

sikmo???haha..saloh lalu tulis...pntg org puji skit...

Awien Heritage said...

hhahaha....saloh la..lain kali jgn puji..kan dop pasal2 saloh tulis..

pieyaris said...

kak awin gambo mkn buoh mananye??xdok pun...

Awien Heritage said...

nak gok ker..jap eh..tp xdop sngat la..

Miesah Mohammad said...

mmm...
MB lamer tak prihatin kee...

Awien Heritage said...

bukan dop prihatin maybe dop dang nak wak kot, huhuhu..so ia diteruskan oleh MB baru..sama je kan yang penting bersatu.

Anonymous said...

bahagian backup mb kesygan ye..haha

Awien Heritage said...

dop kang nak buruk2 kan anak bangsa sendiri...sendiri mau ingat la weiii

Miesah Mohammad said...

amy...
bukan MB kesayangan...
tapi fakta harus diperbetulkan..
kalu die dop prihatin terhadap rakyat die, maner mungkin kiter akan dapat keje kat SKALI.. walaupun SKALI macam nie.. kalu die dop prihatin tak kan la negeri Terengganu akan dapat keputusan terbaik upsr setiap tahun.
Tapi apa yang pasti sekarang nie setiap MB ader kelemahan, kekuatan, kelebihan dan kekurangan masing-masing...

Awien Heritage said...

sy setuju ngan pendapat cik misah tu..walau cm mane pun kita harus bersyukur kerana negari kita masih lagi aman dan damai.