Tuesday, August 11, 2009

Rehlah- Kem Sri Raudah 1000 kenangan.

Hi all. harap pembaca blog semuanya sihat. Maklumlah cuaca tengah tak elok sekarang ni. Sebab jerebu , dengan ditambah penyakit yang semakin menganas kini H1N1, kalau u all rasa tak sedap badan tu cepat-cepat la jumpa doctor yer.

Entry kali ni aku nak cerita pasal camping aku dengan kawan-kawan usrah yang diketuai oleh Bos aku En.Shahrul a.k.a SMS hahah..Camping kali ni best coz xtvt yang kami lakukan mmg mencabar.Walaupun banyak kearah keagamaan tp juga diselitkan xtvt fizikal seperti jungle tracking, paintball dan juga mandi manda.


Sebelum bertolak ke lokasi xtvt, kami sempat berposing sementara menunggu kawan-kawan yang lain. Kesemua yang terlibat dalam xtvt ni seramai 24 orang. walaupun tidak seramai usrah yang lepas tp aku rasa kenangan kali ni paling best.


Kami selamat tiba di lokasi yang dijanjikan iaitu KeM Sri Raudah. Aku dapati kem ni sesuai tuk buat xtvt family,keagamaan, untuk budak sekolah dan sebagainya lah.


Pic kat atas ni adalah gambaran di sekitar Kem Sri Raudah yang amat mendamaikan jiwa bagi yang sukakan kedamaian dan nak larikan dari kesibukan kota.hihihi..ayat skema ckit.


Sebelum taklimat daripada Amir program ni (Mr Azuan a.k.a Peja) baik penuh kan xtvt wajib dulu.hahhahahah...



Xtvt pertama yang dilakukan kan setelah semua dapat bilik penginapan ialah Geletek minda. Geletek minda lebih kurang jawab soalan tp kebanyakan soalan tentang agama islam. terima kasih dekat komuniti program kali kerana kebanyakan soalan mmg menguji minda kami semua terutama aku.hahhahaha...nmpk sgt cetek ilmu agama ni..insyaallah aku akan improve lg aku punya pengetahuan bab agama ni.(tak pandai kena la belajar ork?)hihi


xtvt paling yang ditunggu-tunggu, walaupun xpernah main paintball tp bile tgk dalam tv cam best jer. alang-alang pihak kem bg special price RM15 tuk sekepala, tu dah dikira murah. mmg teruja selain pengalaman pertama untuk kami semua, dapat juga lepaskan tension melalui tembakan.hahhaha..so sori la sapa-sapa yang terkena tembakan yer..cian ajan paling teruk kena tembak.sampai lebam2 kaki.hahhahha..kenangan manis tu jan.


Hari ke 2 kami telah dibawa untuk xtvt jungle tracking, paling best bile laluan yang kami lalu memang mencabar. Paling aku xakan lupa bile kami semua dikehendaki mamanjat bukit tinggi yang amat. Aiii bile diingat balik mmg seram. apa xnyer, aku adalah seorng yang gayat bile ditempat tinggi. masa nak mndaki setiap tapak, bile tengok bawah, eii. dalam hati berkata " bile jatuh ni alamat gud bye la". tp apa-apa pun alhamdullilah kami semua selamat sampai akhirnya. Bile difikirkan blik best gak coz ni adalah pengalaman pertama boleh panjat tempat tinggi. Biasanya aku kalu jugle tracking laluan ala-ala jer la.just masuk hutan.tp kalu ni bg aku lain pada yang lain.


Akhir kata tq untuk semua warga usrah exspecialy komuniti coz jalan kan tugas dengan baik. Tq juga tuk Abang Adnan kerana dapat meluang kan masa untuk kami semua. Insyaallah kami kan practikkan ilmu yang diberi. Tq juga tuk org kuat program En.shahrul kerana berjaya juga lakukan rehlah kali ni setelah postpone beberapa kali. Insyaallah klu ada lagi xtvt lain kali aku kan join. Tq juga tuk kawan2. kamu semua best world.hahhahahha



2 comments:

Anonymous said...

apa xbestnyer..org g qiamulai ye duk tido..muakakaka

Awien Heritage said...

sape tu mi..ada ke patut tido msa org lain qiamulai.hahhaha