Tuesday, December 6, 2011

Kisah antara duit RM 1 & RM 50

Perbezaan duit RM1 & RM50

Sambil lawat blog-blog febret td awien terjumpa satu artikal yang membuat awien berfikir sekejap...maksud disebalik cerita yang disampaikan..ok cuba korang baca betol2 apa yang nak disampaikan oleh penulis tersebut. Artikal ini saya ambil dari blog pakarhowto. Dibawah ini artikal asal dari pakarhowto.


Saya ingin berkongsi sebuah cerita yang saya dapat daripada email salah seorang sahabat. Saya kira tulisan ini diolah dengan kreatif dalam menyampaikan mesej kepada pembaca. Mesej dalam tulisan ini wajar untuk kita fikir dan beri perhatian. Begini kisahnya ;

vs

Duit seringgit (RM1) telah bertemu dengan lima puluh ringgit (RM50).

Duit seringgit bertanya:
“Oit brader, lama tak nampak, mana ko pergi?”

Lima puluh menjawab:
” Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola,Naik STAR Cruise, gi KK naik AirAsia, lepak One Utama, konsert AF, M’sian Idol…dan tempat2 cam tuh lah. Eh, ko camner lak?”

Duit singgit menjawab perlahan seraya menunduk :
“Hmm..biasa lah…Balik-balik tempat yg sama………’SURAU…., MASJID……., SURAU………”

Apa mesej yang anda dapat setelah membaca kisah ini??
Maka fikir2kanlah dan buatlah tindakan yang sepatutnya.

Awien Heritage ==> renung2 kan....

No comments: