Tuesday, February 22, 2011

Anak Ayah Pin dapat 4A STPM

MOHD KHAIRUL  menunjukkan slip keputusan peperiksaan STPM diterimanya, semalam.
MOHD KHAIRUL menunjukkan slip keputusan peperiksaan STPM diterimanya, semalam.

JERTIH: “Saya tidak tertekan dengan kisah ayah yang menjadi tumpuan rakyat negara ini, sebaliknya ia membakar semangat untuk berjaya dalam pelajaran,” kata Mohd Khairul Adhar Arifin, 18, dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bukit Payong, Hulu Besut, yang memperoleh 4A, sekali gus menjadi antara 12 pelajar cemerlang STPM Terengganu 2010.

Mohd Khairul berkata, sejak ayahnya yang lebih dikenali masyarakat sebagai Ayah Pin, meninggalkan ibunya Che Jaharah Awang, 52, di Kampung Batu 13, Hulu Besut, melarikan diri daripada pihak berkuasa kerana menyebarkan ajaran sesat, dia bertekad berjaya dalam pelajaran bagi membalas jasa ibunya.

Beliau yang mendapat A dalam subjek Pengajian Am, Bahasa Malaysia, Sastera dan Seni Visual berkata, hanya mengetahui mendapat keputusan cemerlang selepas dihubungi guru sekolahnya dan berhasrat memasuki pusat pengajian tinggi untuk merealisasikan cita-citanya menjadi guru.
“Saya datang ke sekolah hari ini (semalam) selepas menerima panggilan guru untuk menerima slip keputusan STPM,” katanya ditemui selepas menerima keputusan STPM daripada Ketua Penolong Pengarah Akademik (Bahasa) Jabatan Pendidikan Terengganu, Che Soh Muda di sekolah itu semalam.

Selain Mohd Khairul, seorang lagi pelajar sekolah itu yang mendapat 4A ialah Nor Masrina Masri, 18, tetapi tidak dapat hadir ke sekolah kerana bekerja sementara di klinik swasta di Kuala Lumpur.

Sumber: berita harian

4 comments:

pieyaris said...

kat koloh ni ada gok cucu ayah pin....

Awien Heritage said...

pieya==> koloh tengku bariah ker?

pieyaris said...

ishhh!!kenapa disebut nama koloh ni..adus..ho..koloh tb ni la...tahun lepas de...tahun ni tgkatan 1..

Awien Heritage said...

pieya==> hahhaha..biar glamor ckit...kihkihkih